GreekEnglish (United Kingdom)
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΥΠΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ TΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ  Τύπος Χαλκιδικής

Επειδή στην εφημερίδα σας δημοσιεύσατε στις 28 Ιουνίου θέσεις και απόψεις των οικολόγων πράσινων και επειδή η εκμετάλλευση της δυνατότητας προώθησης των θέσεων των οικολόγων πράσινων δεν είναι ότι το καλύτερο , για την αντικειμενική πληροφόρηση του κοινού , θα σας παρακαλούσαμε να δημοσιεύσετε τις παρακάτω θέσεις μας , οι οποίες πιστεύουμε πως με στοιχεία αδιάσειστα καταρρίπτουν τις γενικολογίες και αβάσιμες κατηγορίες των οικολόγων , για παράνομες αποφάσεις κλπ.

Επίσης το επισυναπτόμενο power point  , αποκαθηλώνει από το ύποπτο προστατευτικό χώρο την κακώς εννοούμενη αλιεία με την χρήση δήθεν αδρανών και δήθεν επιλεκτικών εργαλείων , που με την σειρά της οικολόγοι που δεν αντιμετωπίζουν την οικολογία σαν αναγκαιότητα της κοινωνίας , αλλά σαν μέσο πολιτικής προώθησης , την χρησιμοποιούν σαν άλλοθι προκειμένου να θίξουν την επαγγελματική αλιεία της Ελλάδος .

Ο κανονισμός 1967/2006 προβλέπει στο αρθ 13 παρ 11 μόνιμη παρέκκλιση από την εφαρμογή της απόστασης του 1,5 μιλίου από την ακτή , για το εργαλείο μηχανότρατα. Δηλαδή δίνει την δυνατότητα σε κράτη που πληρούν μερικές προϋποθέσεις να παρεκκλίνουν του μέτρου και να επιτρέψουν την αλιεία με το εργαλείο μηχανότρατα από 0,7 εως και 1 μίλι.

Οι προϋποθέσεις που θέτει ο κανονισμός είναι:

1.      Το βάθος της θάλασσας να είναι τουλάχιστον 50 μέτρα, ισοβαθώς.( η προϋπόθεση αυτή εκπληρώνεται από την εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 13 του κανονισμού)

2.      Υπάρχουν ιδιαίτεροι γεωγραφικοί περιορισμοί, όπως το περιορισμένο μέγεθος των παράκτιων πλατωμάτων καθ όλο το μήκος των ακτών ενός κράτους μέλους ή η περιορισμένη έκταση των περιοχών όπου επιτρέπεται η χρήση διχτυών τράτας. ( τα αλληλοεπικαλυπτόμενα χωρικά ύδατα της Ελλάδας με Τουρκία και Αλβανία και το δανδελώδες της Ελληνικής ακτογραμμής με την ύπαρξη ταυτόχρονα 4500 νήσιών, νησίδων και βραχονησίδων , αφαιρούν τεράστιες περιοχές από την δυνατότητα αλίευσης και αυξάνουν ακόμη περισσότερο την περιορισμένη έκταση των περιοχών που δεν επιτρέπεται η χρήση διχτυών τράτας , που προβλέπει και το σκεπτικό της παρέκκλισης ακόμη. Η παρατήρηση δε των χαρτών με την ανάλυση των περιοχών των Ελληνικών θαλασσών σε χωρικά ύδατα , σε διεθνή τέτοια , σε κατάλληλα και ακατάλληλα για την αλιεία , σε συνεκμεταλλευόμενα υπό καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των  Ελλήνων από Τούρκους και Αλβανούς, θα έπρεπε τον κάθε Έλληνα πολιτικό να τον κάνει να αγωνισθεί για την εφαρμογή της παρέκκλισης )

3.      Δεν προκαλείται καμία σημαντική επίπτωση στο θαλάσσιο περιβάλλον.(Δεν προκαλείται καμία αύξηση της αλιευτικής δραστηριότητας σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα και επίσης στα πλαίσια της Εθνικής νομοθεσίας υπάρχουν επί πλέον των Ευρωπαϊκών μέτρων απαγορεύσεις τοπικής και χρονικής διάρκειας , ώστε να προστατεύονται τα ιχθυαποθέματα κύρια σε περιοχές συγκέντρωσης γόνου και αναπαραγωγής , όπως είναι οι εκβολές των ποταμών και οι αβαθείς κόλποι.)

4.      Συμμόρφωση προς την παράγραφο 9 τρίτο εδάφιο στοιχεία α),β) α)(πληρούνται οι απαιτήσεις του άρθ 4 για την απαγόρευση της αλιείας σε βυθούς με Posidonia ή άλλα φανερόγαμα και κοραλλιογενή ενδιαιτήματα και η απαγόρευση της αλιείας σε βάθη άνω των 1000 μέτρων και επί πλέον το ελάχοστο επιτρεπόμενο βάθος των 50 μέτρων παρέχει επι πλέον προστασία γιατί η εξάπλωση φωτοσυνθετικών οργανισμών περιορίζεται σε μικρότερα βάθη.    β) πληρούνται οι προϋποθέσεις του αρθ 8 παρ 1 καθώς απαγορεύεται η χρήση για σκοπούς αλιείας ή η διατήρηση επο του σκάφους διχτυών με μάτια μικρότερα των 40 mm     γ)πληρούνται οι απαιτήσεις του αρθ 9 παρ 3 σημείο 2 για δίχτυα με τετράγωνα μάτια 40mm στον σάκκο.     δ)πληρούνται οι προϋποθέσεις του αρθ 23 για την καταγραφή των αλιευμάτων στα ημερολόγια αλιείας.     ε) πληρούται η προϋπόθεση για μη ανάμειξη με δραστηριότητες άλλων εργαλείων , καθώς η από το 1966 εφαρμοζόμενη Εθνική νομοθεσία αφήνει όλη την ζώνη του 1 μιλίου , των 2 μιλίων στην Β.Δ Ελλάδα, των 3 μιλίων στο Θρακικό πέλαγος και μεγάλου αριθμού κόλπων στην αποκλειστική εκμετάλλευση αλιευτικών εργαλείων εκτός της μηχανότρατας).

5.      Δεν συνεπάγεται καμία αύξηση της αλιευτικής προσπάθειας σε σχέση με εκείνη που ήδη εφαρμόζουν τα κράτη μέλη. (Πληρείται η προϋπόθεση αυτή καθώς ήδη με το Β.Δ 917/1966 απαγορεύεται η αλιεία σε απόσταση εντός του 1 μιλίου ,των 2 των  3 και παραπάνω σε κλειστούς κόλπους, και οι επιπλέον του 1 μιλίου απαγορεύσεις παραμένουν σε ισχύ)

Πέραν όλων αυτών των προϋποθέσεων που έθετε ο κανονισμός προκειμένου να εφαρμόσει η Ελλάδα την παρέκκλιση της παρ 11 του αρθ 13 του ΕΚ1967/2006 απαιτούσε την κοινοποίηση της εφαρμογής της στην επιτροπή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2007.

Η Ελλάδα λοιπόν με το έγγραφο του ΥΠΑΑΤ της 28 Σεπτεμβρίου 2007 με αρ πρωτ 173547 ενημερώνει  εμπρόθεσμα την Επιτροπή για την εφαρμογή της παρέκκλισης  και με την Υ.Α 164198/5-3-2008 που εκδόθηκε σαν κανονιστική πράξη για την εφαρμογή της παρέκκλισης μετά από την 246/2008 γνωμάτευση του συμβουλίου αλιείας , εφαρμόζεται η παρέκκλιση του αρθ13 παρ 11 του ΕΚ 1967/2006 για την Ελλάδα.

Φυσικά πριν την έκδοση της Υ.Α προηγήθηκε η ερώτηση του κ.Μαγκριώτη προς τον Υπουργό, για το γιατί δεν εφαρμόζεται δηλαδή η προβλεπόμενη παρέκκλιση της παρ.11 του αρθ 13 του κανονισνμού, που κατατέθηκε στην Βουλή στις 9-10-2007 με αρ. πρωτ 453 και απαντήθηκε στις 13-11-2007 με αρ. πρωτ 69 , που με σαφήνεια ανέφερε πως η δικαιούμενη από την Χώρα μας παρέκκλιση θα εφαρμοσθεί.

Μετά από την ισχύ της ΥΑ 164198/5-3-2008 και πέραν κάθε προβλεπόμενης διαδικασίας παράκτιοι αλιείς κατήγγειλαν την σχετική απόφαση στην Επιτροπή, σαν δήθεν παράνομη. Έκτοτε άρχισε μια διαδικασία πιέσεων και εκβιασμών από πλευράς κύρια της κ.Δαμανάκη για κατάργηση της Υ.Α με επιστέγασμα την επιστολή του υπουργείου εξωτερικών 8-3-2011 α.π.10161 που ζητείται από την Ελλάδα μέχρι τις 5 -5-2011 να παύσει την εφαρμογή της ΥΑ 164198/5-3-2008.

Ο κανονισμός 1967/2006 προβλέπει στο αρ13 παρ11 πως εάν η επιτροπή βάσει των κοινοποιήσεων που παρέχουν τα κράτη μέλη σύμφωνα με τα εδάφια 2 και 3 , ή βάσει νέων επιστημονικών υποδείξεων , θεωρεί ότι δεν πληρούνται οι όροι για παρέκκλιση, μπορεί αφού συμβουλευθεί το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος, να του ζητήσει να τροποποιήσει την παρέκκλιση ή μπορεί να προτείνει στο συμβούλιο κατάλληλα μέτρα για την προστασία των πόρων και του περιβάλλοντος.

Η κ.Δαμανάκη δεν έκανε απολύτως τίποτε απ αυτά με την νόμιμη διαδικασία.

1.    Οι κοινοποιήσεις σχετικά με το εδάφιο 2 έγιναν , αν δεν έγιναν ολοκληρωμένα θα μπορούσε να ζητηθεί συμπλήρωση. Σχετικά με το εδάφιο 3 δεν γνωρίζουμε αν η διοίκηση κατέθεσε επιστημονική αξιολόγηση και αν υπήρχε η απαιτούμενη χρηματοδότηση να αποκτηθεί αυτή η αξιολόγηση. Πάντως και στις δύο περιπτώσεις οι άμεσα θιγόμενοι αλιείς δεν έχουν καμία συμμετοχή και κύρια καμία ευθύνη.

2.    Νέες επιστημονικές υποδείξεις δεν υπάρχουν στην επίτροπο ,όπως προβλέπει ο κανονισμός , παρά μόνο καταγγελίες αστήρικτες και παράτυπα προωθούμενες από παράκτιους επαγγελματίες συνδικαλιστές .

3.     Ο κανονισμός αναφέρει αφού συμβουλευθεί το κράτος μέλος , αλλά η επιτροπή  με μη προβλεπόμενη από τον κανονισμό διαδικασία από την αρχή απειλεί και απαιτεί .

4.    Αναφέρει ο κανονισμός για τροποποίηση της Υ.Α για την παρέκκλιση αλλά εδώ έχουμε κατάργηση και έκδοση άλλης που χωρίζει την Ελλάδα σε αλιείς πρώτης κατηγορίας της Κεντρικής  χώρας που τους δίνεται η παρέκκλιση και σε αλιείς δεύτερης κατηγορίας της βόρειας Ελλάδας που τους αφαιρείται η δυνατότητα της παρέκκλισης.

5.    Γίνεται αναφορά σε πρόταση προς το συμβούλιο για μέτρα που θα προστατεύουν τους πόρους και το περιβάλλον , και ρωτάμε με αυτό το υλικό που παρουσιάζουμε στο power point  πως και με τι δικαιολογία θα προτείνει στο συμβούλιο μέτρα που θα εξαιρούν τους προστατευόμενούς της παράκτιους αλιείς .

 

Με ειλικρινή εκτίμηση

 

Ταουλτζής Δημήτριος

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας.

.