H Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας (Π.Ε.Π.Μ.Α.), είναι ένα σωματείο Πανελλήνιας εμβέλειας, που συσταθηκε το 1997, προκειμενου να εξασφαλιζει την αντικειμενικη εκπροσωπηση των ιδιοκτητων σκαφων Μεσης Αλιειας ( Μηχανοτρατα και Γρι-γρι ), αφου η ισχυουσα Ελληνικη νομοθεσια ( Ν 1361/83 ) δεν δινει την δυνατοτητα στη Μεση Αλιεια στο σχηματισμο δευτεροβαθμιου συνδικαλιστικου οργανου, λογω του μικρου σχετικα αριθμου μελων και κατ'επεκταση σωματειων, ανα την Ελλαδα, μολονοτι παραγει το 85% του προιοντος αλιειας !
Η Π.Ε.Π.Μ.Α. από τις 16-12-2003 ήταν μέλος της EUROPECHE και κατείχε και την Αντιπροεδρία. Σαν μέλος της EUROPECHE συμμετείχε στην επιτροπή για την αλιεία και την ιχθυοκαλλιέργεια, που είχε συσταθεί από την Ευρωπαϊκή  Επιτροπή με το όνομα ACFA . Επίσης είναι ιδρυτικό μέλος του Μεσογειακού Σωματείου αλιείας, που συστάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της MEDISAMAK και κατέχει την θέση του Εθνικού εκπροσώπου της Ελλάδος στον οργανισμό αυτό, καθως επισης
είναι ιδρυτικό μέλλος του RAC ( Regional Advisory Council ) της Μεσογείου . Επίσης στην Ελλάδα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις συσκέψεις των αρμοδίων υπουργείων, που έχουν να κάνουν με την Ελληνική αλιεία, εκφράζοντας πάντοτε μια αντικειμενική και εμπεριστατωμένη θέση, συνεργαζόμενη με τα δυο μεγαλύτερα αλιευτικά ερευνητικά ιδρύματα της Ελλάδος που είναι το ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ & το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ. Â
Οι στόχοι της Π.Ε.Π.Μ.Α. είναι:
- Η προαγωγή των συμφερόντων της Ελληνικής επιχειρηματικής αλιείας στο έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον της παγκόσμιας αγοράς.
- Η προάσπιση των συμφερόντων της Ελληνικής αλιείας μέσα στη λεκάνη της Μεσογείου, από την αλιευτική δραστηριότητα των μη Κοινοτικών στόλων. Οι στόλοι αυτοί  αλιεύουν χωρίς περιορισμούς και υποχρεώσεις, τους οποίους όμως είναι υποχρεωμένοι οι Έλληνες αλιείς να εφαρμόζουν.
- Η συσπείρωση του συνόλου των πλοιοκτητών της Μέσης αλιείας, ώστε να αντιμετωπίσουν μια λανθασμένη αλιευτική πολιτική που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια. Η πολιτική αυτή έχει να κάνει με την διαστρέβλωση της πραγματικότητας που ισχύει στην Ελληνική αλιεία. Η μέση (επιχειρηματική) αλιεία βάσει των στοιχείων των ιχθυοσκάλων παράγει το 85% των αλιευμάτων, ενώ για την  μικρή παράκτια αλιεία το αντίστοιχο ποσοστό είναι μηδαμινό.
- Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού ,για την προσφορά της μέσης αλιείας στην εξασφάλιση των αναγκαίων αλιευμάτων σε ικανοποιητικές ποσότητες και προσιτές τιμές .
- Η προσπάθεια για ενεργή και αποτελεσματική συμμετοχή στα κέντρα σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αλιευτική πολιτική και η ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων της Ελληνικής αλιείας.
- Τα τεχνικά μέτρα που επιβάλλονται στην αλιευτική δραστηριότητα της επιχειρηματικής αλιείας να έχουν εμπεριστατωμένη και επιστημονική βάση και να μην είναι απόρροια προχειρότητας και συμφερόντων.
Προκειμένου να γίνουν πιο κατανοητες οι ενεργειες και το εργο που παραγει η ΠΕΠΜΑ είναι σκοπιμονα γινει μια συνοπτική αναφορά στην κατάσταση της Ελληνικής Μεσης αλιείας και στα προβληματα της.
Α. Μεση αλιεια, δηλαδη μηχανοτρατα και γρι-γρι.
Υπαρχουν 700 περιπου σκαφη τα οποια δραστηριοποιουνται κατ’εξοχην στην παρακτια ζωνη.
** Παραγουν 90.000 τοννους αλιευματων ετησιως. ( ενδεικτικα )
** Εχουν μεγαλη συνεισφορα στο ΑΕΠ, εν μεσω βαθειας υφεσης.
** Αποδιδουν ΦΠΑ.
** Πλρωνουν συμμετοχη στην ΕΤΑΝΑΛ.
** Πληρωνουν μεγαλα χρηματικα ποσα ετησιως σε ασφαλιστικα ταμεια ΙΚΑ, ΝΑΤ, ΟΓΑ.
** Απασχολουν 8.000 περιπου αλιεργατες, 2.000 συνιδιοκτητες, και δινουν μεροκαματο σε 60.000 περιπου οικογενειες με επαγγελματα που σχετιζονται με την αλιεια ( λιανοπωλητες, ιχθυοπωλεια, βιοτεχνιες ειδων συσκευασιας, βιοτεχνιες παραγωγης παγου, κονσερβοποιεια, μηχανουργεια, ναυπηγεια, αυτοκινητιστες, καταστηματα εφοδιασμου, κ.λ.π. ), την ωρα που τα ποσοστα ανεργιας σοκαρουν.
Συμπερασματικα τα δυο αυτά εργαλεια συνιστουν εναν απολυτως υγιη παραγωγικο κλαδο, αποτελουν ''ατμομηχανη'' για τις παρακτιες κοινωνιες και όχι μονο, παραγουν τεραστιο οικονομικο εργο, αλλα κυριως παραγουν κοινωνικο εργο αφου στους χαλεπους καιρους που διανυουμε, δινουν τη δυνατοτητα στα Ελληνικα νοικοκυρια να προμηθευτουν φρεσκο Ελληνικο ψαρι σε χαμηλες τιμες μεσω ιχθυοσκαλων, καλυπτοντας τις αναγκες των καταναλωτων σε φρεσκο- Ελληνικο ψαρι κατά 90% !!!
Β. Προβληματα
Τα προβληματα στο χωρο της αλιειας εχουν να κανουν με την κοινη αλιευτικη πολιτικη και τους Ευρωπαικους κανονισμους που εφαρμοζονται ''αμαχητι'' σχεδον από τις Ελληνικες κυβερνησεις , παρα τα αδιασειστα επιχειρηματα που υπαγορευουν το αντιθετο. Επιχειρηματα τα οποια ειτε αγνοουνται ειτε αποκρυπτονται ειτε διαστρεβλωνονται.
Ετσι τα πραγματικα προβληματα που στραγγαλιζουν οικονομικα τους Ελληνες αλιεις, μας προσπερνανε, με δεδομενη την ανυπαρξια στη χαραξη πολιτικης !
Ητοι : α. Η συνεχης συνεχης διογκωση των λειτουργικων εξοδων, σε συνδυασμο με τις χαμηλες τιμες διαθεσης των αλιευματων κυριως ΟΧΙ εξ'αιτιας της οικονομικης κρισης, αλλα εξ'αιτιας των αθροων εισαγωγων αμφιβολου ποιοτητας αλιευματων, ειτε απο τριτες χωρες ειτε απο χωρες της ΕΕ, αλιευματα που στη συνεχεια, συνηθως, Ελληνοποιουνται, αφου οι ελεγκτικοι μηχανισμοι ειναι ανυπαρκτοι.  β. Τα χρονιζοντα προβληματα με τον ΟΓΑ, κ.λ.π.