GreekEnglish (United Kingdom)
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΠΕΠΜΑ ΠΕΠΜΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

There are no translations available.

Ν. Μηχανιώνα    15-02-2011

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

Αγαπητοί συνάδελφοι , πολλοί από εσάς μας παίρνετε τηλέφωνο και μας ρωτάτε για τις αποσύρσεις την τιμή της απόσυρσης κ.α.

Σας επισυνάπτουμε λοιπόν το ΦΕΚ όπου αναφέρονται όλες οι πληροφορίες που ζητάτε καθώς και ο πίνακας με τις τιμές των αποσύρσεων.

Φυσικά εάν έχετε οποιαδήποτε απορία μπορείτε να  επικοινωνήσετε με τα γραφεία της Ένωσης.

Σας διαβιβάζουμε την Υπουργική Απόφαση - Πρόσκληση για  την  υποβολή αιτήσεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2007−2013 ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1: «ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ» ΜΕΤΡΟ 1.1: «ΜΟΝΙΜΗ ΠΑΥΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ», ο οποίος συγχρηματοδοτείται από το ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΙΕΙΑΣ.

Σας επισημαίνουμε το άρθρο 7 της Απόφασης  με τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων . Παρακαλούμε για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων .

Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο : 210-5218104

Άρθρο 7

Ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης

Στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας, από την ημερομηνία της παρούσας απόφασης, υποβάλλονται αιτήσεις

• επανεκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους για αιτήσεις που είχαν υποβληθεί από 01/01/2007 έως 31/12/2009 στη Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπ. Α.Α.Τ. στα πλαίσια τού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2000–2006 και δεν εντάχθηκαν λόγω έλλειψης πιστώσεων, και

• από αλιευτικά σκάφη που φέρουν άδεια με το εργαλείο βιντζότρατα.

Εφόσον δεν έχει διαβιβαστεί στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ αίτηση επανεκδήλωσης ενδιαφέροντος έως και την 01/03/2011, αιτήσεις που είχαν υποβληθεί από 01/01/2007

έως 31/12/2009 στη Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπ. Α.Α.Τ. επιστρέφονται στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας. Οι αιτούντες ωστόσο έχουν δικαίωμα υποβολής

νέας αίτησης στα πλαίσια της παρούσας η μελλοντικής πρόσκλησης.

 

Από 01/03/2011: Υποβάλλονται αιτήσεις:

• για αλιευτικά σκάφη παράκτιας αλιείας και γρι γρί που δραστηριοποιήθηκαν στην αλιεία τόνου.

• για αλιευτικά σκάφη που φέρουν άδεια τράτας βυθού με πόρτες.

• για αλιευτικά σκάφη ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών, εφόσον καλύπτουν τις ανωτέρω προϋποθέσεις συμμετοχής. Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται στις κατά τόπους

Υπηρεσίες Αλιείας έως και την 31/07/2011 καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων.

 

Για όσους ενδιαφέρονται για το μέτρο της απόσυρσης να προσέξουν την παραπάνω καταλυτική ημερομηνία αιτήσεων . Στη συνέχεια βέβαια αν περισσέψουν χρήματα θα ξανακάνουν νέα πρόσκληση, με καινούργια ημερομηνία.

 

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 47

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Αριθμ. 123

Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων στο επιχειρησιακό πρόγραμμα αλιείας 2007.2013 ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1: «ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ» ΜΕΤΡΟ 1.1: «ΜΟΝΙΜΗ ΠΑΥΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ», ο οποίος συγχρηματοδοτείται από το ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΙΕΙΑΣ.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄/98/ 22.4.2005).

2. Το Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, Έλεγχος και Εφαρμογή Αναπτυξιακών Παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007.2013» (ΦΕΚ Α΄/267/3.12.2007) και ειδικότερα τα άρθρα 2 παρ. 1, 3 παρ. 2, 4, 9, 19, 36, 37, 38, 39, 41 και 46, παρ. 3. 3. Το Ν. 3840/2010 «Αποκέντρωση, απλοποίηση και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007.2013 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄/53/31.03.2010), και ειδικότερα το άρθρο 10, παράγραφος 22.

4. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1198/2006 του Συμβουλίου της 27ης Ιουλίου 2006 «για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας» και ειδικότερα τα άρθρα 21, 23 και 53.

5. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 498/2007 της Επιτροπής της 26ης Μαρτίου 2007 «για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1198/2006 του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας.

6. Το Π.Δ. 402/88 (ΦΕΚ Α΄/187/1988) «Οργανισμός Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.

7. Την αριθμ. 399570/10.10.2001 (ΦΕΚ Β΄/1363/18.10.2001) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύστασης Διοικητικού Τομέα Προγραμματισμού και Εφαρμογών του Γ΄ ΚΠΣ και θέσης Ειδικού Γραμματέα στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

8. Την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την αριθμ Ε(2007)6402/11.12.2007 Απόφασή της όπως τροποποιείται και ισχύει 24 Ιανουαρίου 2011

9. Την αριθμ. 2925/13.10.2008 (ΦΕΚ Β΄/2178/23.10.2008) Απόφαση Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Σύστημα Διαχείρισης Επιχειρησιακού προγράμματος Αλιείας 2007.2013».

10. Την αριθμ. 263857/21.12.2000 (ΦΕΚ Β΄/1639/29.12.00) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύστασης στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ειδικής υπηρεσίας με τίτλο «Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος “Αλιεία”», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

11. Την αριθμ. 1676/26.6.2009 (ΦΕΚ Β΄/1867/3.9.2009) κοινή Υπουργική «Απόφαση για την εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για πράξεις του Επιχειρησιακού προγράμματος ΑΛΙΕΙΑΣ» στην Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Δράσεων Ε.Π. Αλιείας.

12. Την αριθμ. 282966/09.07.2007 (ΦΕΚ 1205/Β΄/2007) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Έγκριση του Κανονισμού Διαδικασίας Πληρωμών του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.) των ενισχύσεων που βαρύνουν τον Ειδικό Λογαριασμό Εγγυήσεων Γεωργικών προϊόντων (ΕΛΕΓΕΠ)».

13. Την αριθ. 37501/04.03.2009 Κοινή Υπουργική Απόφαση «Μεταφορά της Δημόσιας Δαπάνης στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για την πληρωμή των μέτρων του ΠΑΑ και του ΕΠΑΛ 2007.2013 και της Δράσης 1 «Πρόωρη Συνταξιοδότηση Αλιέων», του μέτρου 4.2. του ΕΠΑΛ περιόδου 2000.2006 από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ)».

14. Το Νόμο 2362/1995 «Δημοσίου Λογιστικού ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 247/Α΄).

15. Την παράγραφο 2 του άρθρου 24 του Ν. 3147/03 «Ρύθμιση θεμάτων αγροτικής γης, επίλυση ζητημάτων αποκατασταθέντων και αποκαθισταμένων κτηνοτρόφων κι άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 135/Α΄).

16. Την αριθμ. 2058/28.7.2008 (ΦΕΚ Β΄/1563/6.8.2008) Κοινή Υπουργική Απόφαση για το σύστημα Δημοσιονομικών Διορθώσεων και διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού για την υλοποίηση του Επιχειρησιακού προγράμματος Αλιείας 2007.2013.

17. Το εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του Επιχειρησιακού προγράμματος Αλιείας 2007.2013 όπως αυτό ισχύει.

18. Τα κριτήρια επιλογής πράξεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα όπως αυτά εγκρίνονται και ισχύουν κάθε φορά από την Επιτροπή Παρακολούθησης του Ε.Π. ΑΛΙΕΙΑΣ 2007 – 2013.

19. Την αριθμ. 656/12.3.08 απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διοικητικού Τομέα Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών για την κατανομή Δημόσιας Δαπάνης στα μέτρα του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007.2013 όπως τροποποιείται και ισχύει.

20. Το Νόμο 2218/94 (Α90) περί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

21. Το Νόμο 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α΄/87/07.06.2010).

22. Το Π.Δ. 185/2009 (ΦΕΚ Α΄/213/07.10.2009) «Ανασύσταση του Υπ. Οικονομικών, συγχώνευση του Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ», μετατροπή του Υπ. Μακεδονίας . Θράκης σε Γενική Γραμματεία Μακεδονίας – Θράκης και υπαγωγή στο ΥΠ. Εσωτερικών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας – Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής».

23. Το Π.Δ. 189/2009 (ΦΕΚ Α΄/221/05.11.2009) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».

24. To Π.Δ. 127/2010 (ΦΕΚ Α΄/214/20.12.2010) «Ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Προστασίας του Πολίτη και Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας» και ιδίως το άρθρο 2 παρ. 2 περ. γ΄ και δ΄. 25. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή προκαλείται δημόσια δαπάνη ύψους 50,267 εκατ. € στα πλαίσια του Ε.Π. ΑΛΙΕΙΑΣ 2007 . 2013 με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας (ΕΤΑ)26. Την αριθμ. 71/29.11.2010 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄/1874/30.11.2010) για τον Καθορισμό της διαδικασίας υπαγωγής πράξεων και καταβολής των οικονομικών ενισχύσεων στους δικαιούχους για το Μέτρο 1.1 “Μόνιμη παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων” του Άξονα Προτεραιότητας 1, του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007.2013, αποφασίζουμε: Καλούμε τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αίτηση για χρηματοδότηση της μόνιμης παύσης αλιευτικών δραστηριοτήτων στα πλαίσια του Μέτρου 1.1. του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007. 2013.

Άρθρο 1

Επιλέξιμες Δράσεις

Στην παρούσα απόφαση υπάγονται οι πράξεις για τη μόνιμη παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων αλιευτικών σκαφών ηλικίας άνω των δέκα (10) ετών με τους παρακάτω τρόπους:

• τη διάλυσή τους

• την αλλαγή χρήσης τους για μη αλιευτικές δραστηριότητες

 

 

Άρθρο 2

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι των οικονομικών ενισχύσεων του Μέτρου 1.1. είναι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, πλοιοκτήτες τουλάχιστον ενός έτους του επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους (περιλαμβανομένης και της σπογγαλιείας) που προβαίνουν σε μόνιμη παύση της αλιευτικής δραστηριότητας.

Σε περίπτωση θανάτου πλοιοκτήτη αλιευτικού σκάφους παράκτιας αλιείας δικαίωμα υποβολής της αίτησης ενίσχυσης έχουν οι κληρονόμοι που εμπίπτουν στις διατάξεις του Π.Δ. 261/91 (άρθρο 2, εδάφιο 2 και 3).

Φυσικά ή νομικά πρόσωπα εις βάρος των οποίων εκκρεμεί διαδικασία ανάκτησης προηγούμενης κρατικής ενίσχυσης δεν είναι επιλέξιμα για ενίσχυση από την παρούσα πρόσκληση.

Για λόγους διαφάνειας, βάσει του άρθρου 51 παράγραφος 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 1198/2006 της Επιτροπής, ο κατάλογος των δικαιούχων της παρούσας πρόσκλησης δημοσιοποιείται στην ιστοσελίδα www.alieia.gr (με αναφορά στην επωνυμία του δικαιούχου, στην ονομασία της πράξης και στο ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που χορηγείται στην πράξη).

Άρθρο 3

Προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης

Η συνολική δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση κατανέμεται ενδεικτικά ως ακολούθως:

Στερεά Ελλάδα & Νότιο Αιγαίο 8.560.000 Ευρώ Λοιπή Ελλάδα 41.707.000 Ευρώ

Σύνολο 50.267.000 Ευρώ

Η δημόσια δαπάνη για κάθε Εθνικό Σχέδιο Παροπλισμού (ΕΣΠ) κατανέμεται ενδεικτικά ως ακολούθως:

1ο ΕΣΠ Κλειστών Κόλπων 21.500.000 Ευρώ

2ο ΕΣΠ Σκαφών ηλικίας > 15 ετών 5.500.000 Ευρώ

3ο ΕΣΠ ΕΣΠ Σκαφών μήκους < 7 μέτρων  22.000.000 Ευρώ

Σύνολο 49.000.000 Ευρώ

Η δημόσια δαπάνη σε περίπτωση μη ανανέωσης αλιευτικής συμφωνίας μεταξύ της Κοινότητας και τρίτης χώρας, ή σημαντικής περικοπής των αλιευτικών δυνατοτήτων δυνάμει διεθνούς συμφωνίας ή άλλης ρύθμισης ανέρχεται σε 1.267.000 Ευρώ.

Άρθρο 4

Ποσό ενίσχυσης

Οι ενισχύσεις που καταβάλλονται στην περίπτωση διάλυσης αλιευτικού σκάφους υπολογίζονται βάσει της χωρητικότητας του σκάφους και δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα εξής ποσά:

Κατηγορία του σκάφους ανά κλάση χωρητικότητας

Μέγιστη ενίσχυση σε Ευρώ

0<10

11.000

/GT

+

2.000

10<25

5.000

/GT

+

62.000

25<100

4.200

/GT

+

82.000

100<300

2.700

/GT

+

232.000

300<500

2.000

/GT

+

382.000

500 και άνω

1.200

/GT

+

882.000

 

Ειδικά για τα σκάφη χρησιμοποιούσαν το εργαλείο βιντζότρατα

 

 

 

 

 

Κατηγορία του σκάφους ανά κλάση χωρητικότητας

Μέγιστη ενίσχυση σε Ευρώ

0<10

15.400

/GT

+

2.800

10<25

7.000

/GT

+

86.800

25<100

5.880

/GT

+

114.800

100<300

3.780

/GT

+

324.800

300<500

2.800

/GT

+

534.800

500 και άνω

1.680

/GT

+

1.234.800

 

Για σκάφη ηλικίας 10-29 ετών ισχύουν οι κλίμακες των παραπάνω πινάκων μειωμένες κατά 1,5% ανά έτος άνω των 15 ετών.

Για σκάφη ηλικίας άνω των 29 ετών ισχύουν οι κλίμακες των παραπάνω πινάκων μειωμένες κατά 22,5%.

Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης αλιευτικού σκάφους για μη αλιευτικές δραστηριότητες οι ενισχύσεις υπολογίζονται σύμφωνα με τα ποσά της διάλυσης μειωμένα κατά 70%.

Άρθρο 5

Αρμόδιες αρχές

Οι κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και από 1/1/2011 οι κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας των αιρετών Περιφερειών είναι αρμόδιες για την παραλαβή και έλεγχο πληρότητας των αιτήσεων – προτάσεων και απαραίτητων δικαιολογητικών των δικαιούχων καθώς και για άλλες ενέργειες που αναφέρονται στην παρούσα.

Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Δράσεων Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας είναι αρμοδιότητα για τη διαχείριση του Μέτρου 1.1 του ΕΠΑΛ 2007 – 2013.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση των πληρωμών στο ακέραιο και αποκλειστικά στον ατομικό τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου.

Άρθρο 6

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Προκειμένου να μπορούν να λάβουν ενίσχυση, τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να καλύπτουν τις εξής προϋποθέσεις:

1. Το σκάφος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 10 ετών (από την ημερομηνία έναρξης πλόων) κατά την ημερομηνία αίτησης.

2. Το σκάφος θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένο στο Κοινοτικό Αλιευτικό Μητρώο και τα στοιχεία της αδείας του (ειδικά η χωρητικότητα σε GT) να είναι σωστά καταγεγραμμένα και να συμφωνούν με την άδεια του. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να προηγηθεί η διαδικασία επανελέγχου των ναυπηγικών χαρακτηριστικών του σκάφους και ανάλογη διόρθωση του Εθνικού Μητρώου Αλιευτικών Σκαφών κατά την υποβολή της αίτησης.

3. Το σκάφος θα πρέπει να είναι σε ενεργό αλιευτική δραστηριότητα κατά την τελευταία διετία που προηγείται της ημερομηνίας αίτησης για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας, δηλαδή η επαγγελματική άδεια αλιείας του να είναι σε ισχύ.

4. Το σκάφος θα πρέπει να έχει εργαστεί στη θάλασσα τουλάχιστον 75 ημέρες για κάθε μια από τις δυο δωδεκάμηνες περιόδους, που προηγούνται της ημερομηνίας αίτησης για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας.

5. Θα πρέπει να έχει παρέλθει η δεσμευτική περίοδος από προηγούμενη οικονομική ενίσχυση είτε για ναυπήγηση είτε για εκσυγχρονισμό. Σε αντίθετη περίπτωση και μόνο βάσει πλήρως τεκμηριωμένου αιτήματος για τους λόγους που αιτείται η απόσυρσή του, είναι δυνατή η ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας, με αναλογική μείωση της μέγιστης οικονομικής ενίσχυσης.

6. Ο πλοιοκτήτης θα πρέπει να είναι νόμιμος ιδιοκτήτης τουλάχιστον για ένα έτος του επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους κατά την ημερομηνία αίτησης.

Ειδικότερα, για κάθε Εθνικό Σχέδιο Παροπλισμού (ΕΣΠ) θα πρέπει να καλύπτονται και οι κάτωθι προϋποθέσεις:

Για το 1ο ΕΣΠ Κλειστών Κόλπων

1. Ο λιμένας εγγραφής στα νηολόγια – λεμβολόγια του σκάφους, πρέπει να εμπίπτει στους λιμένες των κόλπων στόχων του εθνικού σχεδίου παροπλισμού των κλειστών κόλπων.

2ο ΕΣΠ Σκαφών ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών

1. Το σκάφος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 15 ετών (από την ημερομηνία έναρξης πλόων) κατά την ημερομηνία αίτησης.

3ο ΕΣΠ Σκαφών μήκους μικρότερου των 7 μέτρων

1. Το ολικό μήκος του σκάφους θα πρέπει να είναι μικρότερο των επτά μέτρων.

Σκάφη υπερπόντιας αλιείας είναι επιλέξιμα μόνο σε περίπτωση μη ανανέωσης αλιευτικής συμφωνίας μεταξύ της Κοινότητας και τρίτης χώρας, ή σημαντικής περικοπής των αλιευτικών δυνατοτήτων δυνάμει διεθνούς συμφωνίας ή άλλης ρύθμισης.

Άρθρο 7

Ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης

Στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας, από την ημερομηνία της παρούσας απόφασης, υποβάλλονται αιτήσεις

• επανεκδήλωσης ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους για αιτήσεις που είχαν υποβληθεί από 01/01/2007 έως 31/12/2009 στη Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπ. Α.Α.Τ. στα πλαίσια τού Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2000–2006 και δεν εντάχθηκαν λόγω έλλειψης πιστώσεων, και

• από αλιευτικά σκάφη που φέρουν άδεια με το εργαλείο βιντζότρατα.

Εφόσον δεν έχει διαβιβαστεί στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ αίτηση επανεκδήλωσης ενδιαφέροντος έως και την 01/03/2011, αιτήσεις που είχαν υποβληθεί από 01/01/2007 έως 31/12/2009 στη Δ/νση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπ. Α.Α.Τ. επιστρέφονται στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας. Οι αιτούντες ωστόσο έχουν δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης στα πλαίσια της παρούσας η μελλοντικής πρόσκλησης.

Από 01/03/2011: Υποβάλλονται αιτήσεις:

• για αλιευτικά σκάφη παράκτιας αλιείας και γρι γρί που δραστηριοποιήθηκαν στην αλιεία τόνου.

• για αλιευτικά σκάφη που φέρουν άδεια τράτας βυθού με πόρτες.

• για αλιευτικά σκάφη ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών, εφόσον καλύπτουν τις ανωτέρω προϋποθέσεις συμμετοχής.

Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας έως και την 31/07/2011 καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων.

Η ημερομηνία έναρξης της διετίας εφαρμογής των Εθνικών Σχεδίων Παροπλισμού συμπίπτει με την ημερομηνία υπογραφής της παρούσας.

Άρθρο 8

Αρμόδιες αρχές για την πληροφόρηση των ενδιαφερόμενων

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται για πληροφορίες στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας, στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ στο τηλέφωνο 2105218104 και στην ιστοσελίδα www.alieia.gr.

Άρθρο 9

Διαδικασία υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης Ενέργειες των ενδιαφερομένων

Οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν το έντυπο αίτησης σύμφωνα με το Παράρτημα 1. Σε περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης της αίτησης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας.

Με συμπληρωμένο το έντυπο της αίτησης και συνημμένα τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά, οι ενδιαφερόμενοι απευθύνονται στην αρμόδια Λιμενική Αρχή για τη βεβαίωση επί της αίτησης σύμφωνα με το Παράρτημα 1.

Η διαδικασία υποβολής αίτησης ολοκληρώνεται με την υποβολή της αίτησης και των σχετικών, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών στην κατά τόπο Υπηρεσία Αλιείας και τη λήψη σχετικού αριθμού πρωτοκόλλου.

Ενέργειες των κατά τόπους Λιμενικών Αρχών

Η Λιμενική Αρχή επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του σκάφους, τα οποία αναφέρονται στην αίτηση, ταυτίζονται με τα στοιχεία της άδειας του σκάφους καθώς και τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στο Εθνικό Μητρώο Αλιευτικών Σκαφών. Σε περίπτωση μικρής διαφοράς (σε δεύτερο δεκαδικό ψηφίο) των στοιχείων χωρητικότητας του σκάφους (σε GT), στην αίτηση αναγράφεται το μικρότερο από τα δύο. Εφόσον τα στοιχεία του σκάφους ή των πλοιοκτητών δεν ταυτίζονται με τα στοιχεία της άδειας τους σκάφους ή τα καταχωρημένα στοιχεία στο Εθνικό Μητρώο Αλιευτικών Σκαφών, απαιτείται η διόρθωση των σχετικών στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης.

Η Λιμενική Αρχή βεβαιώνει επί της αίτησης του ενδιαφερομένου (Παράρτημα 1)

• α) την ταύτιση των στοιχείων του σκάφους με τα καταχωρημένα στοιχεία στο Εθνικό Μητρώο Αλιευτικών Σκαφών

• β) ότι το σκάφος είναι εν ενεργεία και εργάστηκε στη θάλασσα, τουλάχιστον 75 ημέρες, για κάθε μία από τις δύο 12μηνες περιόδους που προηγούνται της ημερομηνίας της αίτησης χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο δικαιολογητικό Ενέργειες της κατά τόπους Υπηρεσίας Αλιείας

Οι κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας παραλαμβάνουν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και τα σχετικά δικαιολογητικά και αποδίδουν αριθμό πρωτοκόλλου.

Στις εμπρόθεσμα υποβαλλόμενες αιτήσεις, διενεργείται έλεγχος πληρότητας με τη συμπλήρωση της Λίστας

Εξέτασης Πληρότητας σύμφωνα με το Παράρτημα 2.

Οι αιτήσεις οι οποίες σύμφωνα με τη Λίστας Εξέτασης Πληρότητας είναι πλήρεις και με συνημμένα τη Λίστας Εξέτασης Πληρότητας και αντίγραφα των δικαιολογητικών της αίτησης, αποστέλλονται από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνεται και ο ενδιαφερόμενος.

Για τις ελλιπείς αιτήσεις ή για τις αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η κατά τόπο Υπηρεσία Αλιείας ενημερώνει εγγράφως τους ενδιαφερόμενους με εξαντλητικό κατάλογο των δικαιολογητικών που απαιτούνται για τη συμπλήρωση της αίτησης και με παράλληλη κοινοποίηση του σχετικού εγγράφου στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ. Αιτήσεις οι οποίες δεν συμπληρώνονται έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων, επιστρέφονται στους ενδιαφερόμενους με παράλληλη κοινοποίηση του σχετικού εγγράφου στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ.

Ενέργειες της ΕΥ ΕΦΔ ΑΛΙΕΙΑΣ

Η ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ παραλαμβάνει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και τα σχετικά δικαιολογητικά και αποδίδει αριθμό πρωτοκόλλου.

Άρθρο 10

Έγκριση Αιτήσεων

Στις υποβαλλόμενες αιτήσεις γίνεται άμεση αξιολόγηση σύμφωνα με τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία παραλαβής της αίτησης από την ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ.

Η ΕΥ ΕΦΔ ΑΛΙΕΙΑΣ, επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης και της Λίστας Εξέτασης Πληρότητας για κάθε αίτηση και εισηγείται την ένταξη ή την απόρριψη της κάθε αίτησης σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής πράξεων τα οποία περιλαμβάνονται στο Δελτίο Αξιολόγησης Πράξης (Παράρτημα 3).

Η ένταξη ή η απόρριψη των πράξεων πραγματοποιείται με σχετική απόφαση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της αριθμ. 2925/13.9.2008 Απόφασης.

Η απόφαση αποστέλλεται στον δικαιούχο και κοινοποιείται στην κατά τόπο Υπηρεσία Αλιείας και στην Αρχή Πιστοποίησης.

Τα στοιχεία της αίτησης, της λίστας εξέτασης πληρότητας, του δελτίου αξιολόγησης και της απόφασης ένταξης ή απόρριψης καταχωρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα.

Άρθρο 11

Υποχρεώσεις των Δικαιούχων

Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να εκτελέσουν την πράξη σύμφωνα με την απόφαση χρηματοδότησης – ένταξης της πράξης και να ολοκληρώσουν το φυσικό αντικείμενο εντός εξαμήνου από την ημερομηνία της απόφασης.

Για την επιτόπια επαλήθευση και την πληρωμή της οικονομικής ενίσχυσης, ο δικαιούχος υποβάλει αίτηση με συνημμένα τα σχετικά δικαιολογητικά στην κατά τόπο Υπηρεσία Αλιείας. Ο δικαιούχος θα πρέπει να προσκομίσει τις απαραίτητες άδειες (ανέλκυσης και διάλυσης σκάφους) ως επίσης και σχετικό πιστοποιητικό ότι το σκάφος είναι ελεύθερο βαρών σε περίπτωση διάλυσης του σκάφους.

Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να τηρούν όλα τα στοιχεία της πράξης κατ’ ελάχιστον μέχρι το 2020 και να αποδέχονται ελέγχους, επιτόπιες επαληθεύσεις και επιθεωρήσεις από όλα τα εθνικά και κοινοτικά όργανα.

Άρθρο 12

Τροποποίηση Πράξεων

Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση τροποποίησης της πράξης στην κατά τόπο Υπηρεσία Αλιείας. Στην αίτηση τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα τροποποίησης όρων της απόφασης χρηματοδότησης . ένταξης πράξης, και επισυνάπτονται όλα τα έγγραφα και δικαιολογητικά που το τεκμηριώνουν.

Οι κατά τόπους Υπηρεσίες Αλιείας, παραλαμβάνουν τις αιτήσεις τροποποίησης των ενδιαφερομένων και τα σχετικά δικαιολογητικά, αποδίδουν αριθμό πρωτοκόλλου και αποστέλλουν της αιτήσεις με τη γνώμη της υπηρεσίας στην ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ.

Η ΕΥ ΕΦΔ ΕΠ ΑΛΙΕΙΑΣ εξετάζει και αποδέχεται ή όχι το σχετικό αίτημα τροποποίησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αριθ. 71/29.11.2010 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄/1847/30.11.2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Άρθρο 13

Παρακολούθηση, Επαλήθευση και Πληρωμή Πράξεων

Οι διαδικασίες παρακολούθησης, επαλήθευσης και πληρωμής των πράξεων περιγράφονται στην αριθμ. 71/29.11.2010 Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Με απόφαση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας καθορίζονται τα τυποποιημένα έντυπα και οι λεπτομέρειες για την επαλήθευση και την πληρωμή των Πράξεων.

Βρυξέλλες, 22 Δεκεμβρίου 2010

EUROPECHE Ενημερωτικό φυλλάδιο no. 9

Η Επίτροπος Αλιείας και Θαλάσσιων Υποθέσεων αναζητά ήσυχα νερά

Αποκρινόμενη στις 19 Νοεμβρίου 2010 στις ανησυχίες των αλιέων στην Ευρώπη (βλέπε ενημερωτικό φυλλάδιο no. 8), η κα Δαμανάκη λυπήθηκε για το γεγονός ότι οι πρόσφατες αποφάσεις της Επιτροπής αποδείχθηκαν μη-δημοφιλείς στη βιομηχανία. Επιβεβαίωσε ξανά τη δέσμευσή της για διάλογο με τους εμπλεκόμενους, τονίζοντας παρόλα αυτά ότι δε μπορεί να τους παρέχει πληροφορίες αντίθετες με τις αποφάσεις του 'College' (αλιευτικές ευκαιρίες, τιμές-οδηγοί, θέσεις του ICCAT). Η Επίτροπος δε συμμερίζεται την άποψη ότι η διαχείριση της αλιείας είναι ένα θέμα θέσεων εργασίας εναντίον περιβάλλοντος. Η διατήρηση είναι πρωταρχικός της στόχος, αν θα πρέπει να διατηθηρεί μακροπρόθεσμα η βιομηχανία της αλιείας στην Ευρώπη.

Ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος του EESC President θα συναντηθεί με το Γενικό Γραμματέα της Europêche

Σε επιστολή προς την Europêche με ημερομηνία 23 Νοεμβρίου 2010, ο Πρόεδρος του  EESC Staffan Nilsson, Που εκλέχθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2010 με θητεία δυόμιση ετών, είπε ότι επιθυμεί να συνεργαστεί ενεργά με Europêche και τους αντιπροσώπους της. Διαβεβαίωσε την Ένωσή μας για την υποστήριξή του  για κάθε μελλοντική πρωτοβουλία θα θελήσουν να αναλάβουν οι Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών σε σχέση με το EESC. Ο Staffan Nilsson ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το διάλογο με την κοινωνία και είναι διατεθειμένος να ακούσει τις προτάσεις της Europêche μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Το Πρόγραμμα εργασίας του Προέδρου του EESC και οι προτεραιότητές του για το 2010-2013 είναι διαθέσιμα από τη Γραμματεία.

Η αναμόρφωση της ΚΑλΠ στο κέντρο των συζητήσεων στην περιοχή της Γκαλίσια.

Ο Γενικός Γραμματέας της  Europêche παρουσίασε μια εφ’ όλης της ύλης θέση για τον τομέα της Ευρωπαϊκής Αλιείας στη Στρογγυλή Τράπεζα που οργανώθηκε από τον 'Fundación Galicia Europa' στις 29 Νοεμβρίου 2010 στις Βρυξέλλες. Μπροστά σε ένα ακροατήριο περίπου πενήντα ατόμων, ο Guy Vernaeve εξέφρασε τη θέση της Europêche για την εμπλοκή των ενδιαφερόμενων στην πολιτική, στα απορριπτόμενα, στη διαχείριση μέσω της αλιευτικής προσπάθειας ή των ποσοστώσεων και τη διαφοροποίηση ανάμεσα στη βιομηχανική και την μικρής κλίμακας παράκτια αλιεία, και τη διαχείριση των αλιευτικών προϊόντων και εκείνων από τις υδατοεκτροφές.

Στη συνάντηση έγιναν και άλλες παρουσιάσεις από τους Rosa Quintana Carballo, Περιφερειακό Υπουργείο για την Αλιεία στην Xunta de Galicia, Maria do Céu Patrão Neves, MEP στην Επιτροπή Αλιείας, Ernesto Penas Lado, Διευθυντή στη ΓΓ MARE και José Manuel Vieites, Γενικό Γραμματέα της Asociación Nacional de Fabricantes de Conservas de Pescado y Mariscos » (ANFACO). Η στρογγυλή τράπεζα, συντόνιζε ο Enrique Lopez Veiga, ένας Ευρωπαίος ειδικός σε θέματα αλιείας και συγγραφέας της μελέτης 'Η ένταξη της οικοσυστεμικής προσέγγισης στην ΚΑλΠ', την οποία και παρουσίασε στο τέλος των εργασιών.

Η Europêche ταξιδεύει στο Τάλιν για να συναντηθεί με αντιπροσώπους αλιευτικών συνεταιρισμών

 

 

 

Παράλληλα με τη συνάντηση της Επιτροπής του LDRAC, ο Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας της Europêche έγιναν δεκτοί στο Υπουργείο Γεωργίας στο Τάλιν (Εσθονία), στις 1 Δεκεμβρίου 2010. Όπως και ο Hannes Hulmes, διευθυντής του γραφείου υπεύθυνο για τον κανονισμό εμπορίου και διακίνησης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εσθονών Αλιέων Valdur Noormägi και τρεις αντιπρόσωποι των Εσθονών αλιεών ανοιχτής θάλασσας, Mati Sarevet, Hjalmar Vilhjalmsson και Yngvi Ottarsson, ήταν παρόντες στη συνάντηση. Περιγράφηκε ο ρόλος και η σημασία των ομοσπονδιών της Εσθονίας, καθώς και το ενδιαφέρον των Ομοσπονδιών της Εσθονίας να γίνουν μέλη της Europêche. Για αυτό το θέμα, παρόλα αυτά, δεν λήφθηκε καμία απόφαση, παρόλο που οι αντιπρόσωποι από την Εσθονία ενδιαφέρονται πολύ για τη δουλειά της Europêche's work. Έγινε συμφωνία να κρατηθεί η επαφή.

Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές: ο γραμματέας της ΓΓ ENV απαντά στη Europêche

Σε μια επιστολή από το Γενικό Γραμματέα Karl Falkenberg προς τον Πρόεδρο της Europêche Javier Garat (EP (10) 198), η Επιτροπή απάντησε στις ανησυχίες του κλάδου (βλέπε Ενημερωτικό Φυλλάδιο no. 7). Συγκεκριμένα υπέδειξε ότι το χρονοδιάγραμμα για την δημιουργία ενός δικτύου Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών (MPAs) ακολουθεί προηγούμενες δεσμεύσεις από την ΕΕ και τα Κράτη Μέλη και ότι είναι σημαντική η διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους σε κάθε στάδιο. Σχετικά με τις MPAs, η Οδηγία περιέχει συγκεκριμένες διατάξεις δίνοντας τη δυνατότητα επίτευξης μιας συνεκτικής διάρθρωσης για την πολιτική του περιβάλλοντος και της αλιείας και για την καθιέρωση ενός ρητού συνδέσμου ανάμεσα στις δύο πολιτικές μέσα από την προοπτική ενός δικτύου (βλέπε Άρθρο 13. 4 και 5). Τα Άρθρα 5 και 6 επίσης θέτουν υποχρέωση συνεργασίας σε τοπικό επίπεδο στα Κράτη Μέλη. Το γράμμα έκλεινε λέγοντας ότι η οδηγία για τη θάλασσα μπορεί να είναι αποδοτική στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος μόνο αν τα ενδιαφερόμενα μέλη παραμείνουν ενεργά εμπλεκόμενα στη διαδικασία εφαρμογής.

 

ΓΓ EMPLOYMENT Συνάντηση

Η ΓΓ EMPL δημοσίευσε το ιδιαίτερα γεμάτο πρόγραμμα εργασιών της για το 2011. Στη Συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2010, και την οποίο παρακολούθησε η Francisca Martinez εκ μέρους της Europêche, η Επιτροπή ανακοίνωσε τη δημοσίευση μια σειρα επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων ενός πακέτου για την ενιαία πολιτική εμπορείου  "Προς την κατεύθυνση μιας δράσης ενιαίας πολιτικής εμπορείου: για υψηλά ανταγωνιστική κοινωνική εμπορική οικονομία "  (http://ec.europa.eu/internal_market/smact/docs/101027-single-market-act_en.pdf), καθώς και την επικοινωνία "Μια ατζέντα για νέες δεξιότητες και επαγγέλματα: η Ευρωπαϊκή συμμετοχή στην πλήρη απασχόληση " (http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langld=en&catld=958). Προτεραιότητα της ΓΓ EMPL για το 2011 θα είναι η ενίσχυση του Ευρωπαϊκού κοινωνικού διαλόγου, η 20η επέτειος που θα γιορταστεί υπό την Προεδρία της Πολωνίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση 31.10.2011. Ένα μεγαλοπρεπές γεγονός θα οργανωθεί για την περίσταση, κατά το οποίο η Europêche και η ETF αναμένεται να υπογράψουν την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Συμφωνία για τη μετατροπή της Σύμβασης του ILO no. 188 σε Κοινοτική Νομοθεσία. Από την πλευρά του το ILO Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης, που έχει βάση στο Turin, θα εστιάσει πρωταρχικά στην ενίσχυση των ικανοτήτων των κοινωνικών εταίρων στα νέα κράτη μέλη και τις υποψήφιες χώρες. Αυτό το θέμα θα είναι το αντικείμενο μια ειδικής σύσκεψης του Γραφείου στο 2011. Η μεγάλη διαβούλευση της ΓΓ EMPL έχει επίσης προγραμματιστεί για το Μάρτιο 2011 για τα Διαρθρωτικά Ταμία και την πολιτική συνοχής, και την αναδόμηση και αναπροσαρμογή των Χορηγήσεων υπό το πρίσμα της παγκοσμιοποίησης. Οι συμμετοχές των κοινωνικών εταίρων σε αυτό το θέμα είναι ήδη καλοδεχούμενες. Στο 2011, η Ένωση θα αρχίσει επίσης τη δεύτερη φάση διαβούλευσης στην ‘Οδηγία του Ωραρίου Εργασίας’. Τέλος η ΓΓ EMPL θα οργανώσει διαβούλευση πάνω στο ενιαίο εμπόριο και σε ένα διαδραστικό τριμερές φόρουμ για τις δεξιότητες και επαγγέλματα. Η Γραμματεία της Europêche θα παρακολουθεί στενά αυτά τα μεγάλα γεγονότα και θα σας ενημερώνει για συμφωνίες συμμετοχής.

Σεμινάριο πάνω στην θαλάσσια τροφική αλυσίδα

Η Συμμαχία των Φιλελεύθερων και Δημοκρατών για την Ευρώπη (Alliance of Liberals and Democrats for Europe (ALDE)) του ΕΚ οργάνωσε στις 8 Δεκεμβρίου 2010 ένα σεμινάριο για την τροφική αλυσίδα των αλιευμάτων. Η Europeche εκπροσωπήθηκε από την κα Francisca Martinez. Στο σεμινάριο συζητήθηκαν τρόποι βελτίωσης της διαχείρισης της αλιείας ώστε να ικανοποιηθούν οι προκλήσεις της προστασίας και της διατήρησης του περιβάλλοντος. Η Επίτροπος Δαμανάκη έδωσε την εναρκτήρια ομιλία (http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/damanaki/headlines/speeches/2010/12/20101215_en.pdf), τονίζοντας τη σημασία της βελτίωσης της επιστημονικής συμβουλής για καλύτερη διαχείριση των πόρων. Ανάφερε ότι η υπεραλίευση (88% των αποθεμάτων, σύμφωνα με εκείνη, είναι υπεραλιευμένα) είναι η μεγαλύτερη πορόκληση για το γραφείο της. Το όραμά της για την αναμόρφωση έχει να κάνει με ριζική αλλαγή της πολιτικής εμπορείου στην ΕΕ, με το CMO να απαιτείται για τη διασφάλιση ότι οι καταναλωτές θα λαμβάνουν στο πιάτο τους προϊόντα που μπορούν να διατηρηθούν.  Η κα Δαμανάκη, από την άλλη πλευρά, ανέφερε την υποστήριξή της στις εμπορικές δράσεις των αλιέων για να μπορούν να πετυχαίνουν καλύτερες τιμές. Ακολούθησαν επιστημονικές παρουσιάσεις, προσδιορίζοντας την ευθύνη των διαφορετικών μερών στην κατάσταση των πόρων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος γενικότερα.

Φιλόδοξο πρόγραμμα εργασιών του ACFA για το 2011

Κατά τη συνάντηση της ολομέλειας στις Βρυξέλλες στις 9 Δεκεμβρίου 2010, ο ACFA αναγνώρισε τις προτεραιότητες του για το ερχόμενο έτος για τις τέσσερις ομάδες εργασίας του. Αξιοσημείωτη είναι η ανασκόπηση των προτεινόμενων κανονισμών που θα σχηματίσουν τη μελλοντική ΚΑλΠ (βλέπε EP(10)192 διαθέσιμο από τη Γραμματεία).

Αντιπροσωπεία της Europêche/COGECA συναντήθηκε με την κα Δαμανάκη στις 9 Δεκεμβρίου 2010

Ο Gerard Van Balsfoort, Πρόεδρος της ACFA και ένα μέλος και των δύο οργανισμών, εστίασαν αρχικά στη σημασία της διατήρησης και ενίσχυσης της δομημένης διαβούλευσης των ενδιαφερόμενων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο διαμέσου του ACFA. Ζήτησε από την επίτροπο να επικοινωνεί με έναν διαφανή και αντικειμενικό τρόπο για τα συμφέροντα της αγοράς, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις της παρούσας πολιτικής.

 

 

Μετά την υπογράμμιση του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζει στην έρευνα και την καινοτομία για πιο ανταγωνιστική και αειφορική αλιεία στην Ευρώπη, ο Πρόεδρος της Europêche, Javier Garat, εστίασε στην έκταση με την οποία τα θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση, την υγεία, την ασφάλεια και την εργασία λαμβάνονται υπόψη στην μελλοντική ΚΑλΠ. Ζήτησε την υποστήριξη της Επιτροπής για ένα μεγάλο σχέδιο δράσης από τους κοινωνικούς εταίρους του τομέα, ένα σχέδιο που ανταποκρίνονται στις προτεραιότητες που περιλαμβάνονται στη στρατηγική για την Ευρώπη 2020 και την IMP.

Όταν συζητήθηκαν οι προτάσεις για τις Ποσοστώσεις για το 2011, που ακόμα βρίσκονται στο Συμβούλιο, ο Giampaolo Buonfiglio, μιλώντας εκ μέρους της Cogeca, υπογράμμισε το γεγονός ότι η επιστήμη δε μπορεί να λαμβάνεται ως το απόλυτο σημείο αφετηρίας. Για ένα μεγάλο αριθμό ιχθυαποθεμάτων, υπάρχει μια πρόταση για μείωση των ποσοστώσεων κατά 15% χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη βιολογική αιτιολόγηση για κάτι τέτοιο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι μειώσεις που προτάθηκαν από την Επιτροπή είναι ακόμα πιο αυστηρές και από τις επιστημονικές συστάσεις και είναι απαγορευτικές για τον τομέα (για παράδειγμα, η καραβίδα και το προσφυγάκι).

Καθώς η Επιτροπή ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση για  θέμα της αφαίρεσης των πτερυγίων των καρχαριών πάνω στα σκάφη, ο Πρόεδρος Garat δήλωσε ότι η ΓΓ DG MARE δημιουργεί ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει μέσα στην ΕΕ. Αναδιατύπωσε τη θέση της Europêche: “Πιστεύουμε ότι πρέπει να εναντιωθούμε στην πρακτική της αφαίρεσης πτερυγίων, που έχει να κάνει με την απόρριψη των καρχαριών από το σκάφος, αφού πρώτα τους αφαιρεθούν τα πτερύγια. Παρόλα αυτά, η αφαίρεση των πτερυγίων πάνω στο σκάφος πρέπει να επιτραπεί μέσα από ελεγχόμενες συνθήκες δεδομένου ότι διαφορετικά τμήματα του ζώου, τα οποία κυρίως καταψύχονται πάνω στο σκάφος, εμπορεύονται μετά την αλιεία τους ”.

Τέλος, οι συμμετέχοντες εστίασαν στην απαραίτητη αναθεώρηση ορισμένων συμφωνιών που έχουν ανασταλεί στον τομέα της αλιείας (Μαρόκο, Γουινέα-Μπισάου, Πράσινο Ακρωτήρι, Γκαμπόν, Μαυριτανία, κλπ) και ανέσυρε το θέμα της σταδιακής κατανομής των δικαιωμάτων αλιείας από τη Νορβηγία και τη Ρωσία στο Αρχιπέλαγς τυ Σβαλμπαρντ (Svalbard).

 

Προφορικές απαντήσεις της κας Δαμανάκη στις ανησυχίες της Europêche

Στο θέμα του ACFA, η Επίτροπος εξέφρασε έκπληξη στις διαδόσεις που κυκλοφορούν για την οριστική διάλυσή του. Υπάρχει ένα Βήμα Διαβούλευσης για πολλά πεδία της δουλειάς της Επιτροπής και όλες οι προτάσεις του κλάδου για τη βελτίωση της λειτουργίας του ACFA είναι καλοδεχύμενες. Αυτού λεχθέντος, η Επιτροπή δεν προτίθεται να διαβουλεύεται στο μέλλον στη βάση των  'non-papers' ή να αριθμεί στη βάση των, κατά καιρούς, δύσκολων ή ευαίσθητων διαπραγματεύσεων (για παράδειγμα το θέμα των ποσοστώσεων). Παρόλα αυτά, θα γίνει προσπάθεια να υπάρχει καλύτερη οργάνωση σε ό,τι αφορά θέματα των τιμών-οδηγών και θα προγραμματίσει συζητήσεις εν ευθέτω χρόνο στην ετήσια γενική πολιτική της κατάστασης και στο περιεχόμενο των συζητήσεων σε συγκεκριμένα RFMOs όπως ο ICCAT. Στο θέμα των επιστημονικών θέσεων, η Επίτροπος αναγνωρίζει τις αδυναμίες τις σε ορισμένες περιπτώσεις και θα ήθελε να δει αυτή την κατάσταση να βελτιώνεται. Σε κάθε περίπτωση, η προληπτική προσέγγιση θα πρέπει να ακολουθηθεί ως πιστά γίνεται. Στις προτεινόμενες ποσοστώσεις, η αυστηρότητα θα είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων καθώς η Επιτροπή προτίθεται να δώσει ένα ηχηρό στίγμα στο πλαίσιο του στόχου της MSY που πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το 2015. Η κα Δαμανάκη επίσης εξέφρασε ενδιαφέρον για τις πρόσφατες εξελίξεις  στην τεχνολογία και στις προθέσεις του τομέα στην εκπαίδευση. Σημείωσε τις απόψεις που εκφράστηκαν στο θέμα των καρχαριών και εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία της στη περίπτωση του Σβαλμπαρντ, το οποίο θα εξετάσει πιο προσεκτικά.

 

Συνάντηση της ολομέλειας της Επιτροπής για τον Κοινωνικό Διάλογο του Τομέα για τη Θαλάσσια Αλιεία (SSDCSF)

Η συνάντηση της ολομέλειας του SSDCSF στις 13 Δεκεμβρίου 2010 υιοθέτησε το σχέδιο δράσης των Ευρωπαίων κοινωνικών εταίρων για την ασφάλεια, την εκπαίδευση και την απασχόληση στον τομέα της αλιείας. Έχει προγραμματιστεί συνάντηση τον Ιανουάριο με την κα Evans για την εξασφάλιση ανανεώσιμων ετήσιων επιδοτήσεων για το REFOPE, που θα πρέπει να λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη για πρωτοβουλίες στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης. Το πρόγραμμα εργασίας του SSDCSF για το 2001 εγκρίθηκε επίσης (EP(10)152, διαθέσιμο από τη Γραμματεία). Αυτό περιλαμβάνει τα κοινωνικά θέματα της αναμόρφωσης της ΚΑλΠ. Υπάρχουν επίσης σχέδια για την περαιτέρω εμπλοκή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις εργασίες του SSDCSF ώστε να ενισχυθεί η επιρροή των κοινωνικών εταίρων στο περιεχόμενο της Κοινοτικής νομοθεσίας. Ως κοινωνικός εταίρος, η Europêche θα παρακολουθήσει τις συναντήσεις του γραφείου μέσα στο 2011 και τις σχετικές προσκλήσεις κοινωνικού διαλόγου.

Ειδική συνάντηση του ILO

Η 3η διαπραγματευτική συνάντηση της ειδικής ομάδας για τη μετατροπή της σύμβασης Νο 188 του ILO πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 14 Δεκεμβρίου 2010. Το κείμενο, κατόπιν των διαπραγματεύσεων, περιλαμβάνει πλέον την πλειονότητα των άρθρων και των παραρτημάτων της Σύμβασης. Η τέταρτη διαπραγματευτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Lanzarote στις 15 και 16 Φεβρουαρίου 2011. Εκεί θα συζητηθούν σε βάθος σημαίνοντα θέματα και θα γίνουν συμβιβασμοί στα πιο ευαίσθητα άρθρα της Σύμβασης.

 

Η επιστημονική Σύμβουλος της ΠΕΠΜΑ, ζητά τη συμμετοχή και βοήθειά σας!! Όποιος από εσάς αλιεύσει ψάρι που δεν έχει ξαναδεί, ή ψάρια καινούργια για τις θάλασσες μας (π.χ. λαγοκέφαλους, μπαρμπούνια Αιγύπτου (αυτά με την έντονη κίτρινη ρίγα στα πλευρά)) να τα κρατάει στον πάγο (ή κατάψυξη), να σημειώνει την ημερομηνία, την περιοχή (κατά προτίμηση το στίγμα) και το βάθος που πιάστηκαν και να τα στέλνει στα γραφεία της Ένωσης. Η βοήθειά σας είναι πολύτιμη και απαραίτητη…